TOMMY HILFIGER ACCELEREAZĂ ÎN CURSA SUSTENABILITĂȚII PRIN AMBIȚIOSUL PROGRAM MAKE IT POSSIBLE

Construit în jurul viziunii „ Nu risipi nimic și întâmpină-i pe toți”, programul inițiat de Tommy
Hilfiger, Make it possible, își propune îndeplinirea a 24 de obiective îndrăznețe care vizează

circularitatea și incluziunea până în 2030

Tommy Hilfiger lansează Make it possible sub forma unei abordări curajoase a
sustenabilității, din perspectiva grijii față de mediul înconjurător și față de societate,
consolidând astfel angajamentul companiei de a crea modă prin care „nimic nu se pierde și
sunt întâmpinați cu toții.” Prin acest program, Tommy Hilfiger își asumă responsabilitatea de
a îndeplini cele 24 de obiective ambițioase centrate în jurul circularității și incluziunii, stabilite
prin patru piloni ce se vor finaliza în 2030:
 Circle Round/Circularitate: crearea de produse care să fie complet circulare și să
facă parte dintr-o buclă durabilă.
 Made for Life/Durată pe viață: gestionarea cu responsabilitate a resurselor planetei,
precum situația zonelor cu schimbări climatice, utilizarea terenurilor, resursele de
apă și poluarea chimică, de la ceea ce cumpărăm până unde vindem.
 Everyone Welcome /Toți sunt bine veniți: dezvoltarea unui brand care acționează
pentru fiecare fan TOMMY – întotdeauna incluziv, total accesibil.
 Opportunity for All /Oportunități pentru toți: crearea de acces egal la oportunități –
la Tommy Hilfiger nu există bariere în fața succesului.
Acest program Tommy Hilfiger a rezultat în urma strategiei Forward Fashion create de
compania-mamă, PVH Corp, un set de 15 priorități, conceput pentru a reduce impactul
negativ la zero, pentru a crește impactul pozitiv până la 100% și pentru a îmbunătăți peste 1
milion de vieți angrenate în lanțul valoric al companiei.
„Am deschis primul meu magazin, People’s Place, în 1969, în orașul natal din Elmira, pentru
ca oamenii ce provin din toate mediile sociale să aibă un loc care să-i aducă împreună și
unde să împărtășească minunate experiențe ale culturii pop, ” a spus Tommy Hilfiger. „La fel
cum de-a lungul anilor brand-ul nostru s-a dezvoltat, bazându-se pe acest spirit al incluziunii,
în aceeași măsură a crescut și angajamentul nostru față de un mediu înconjurător și o
societate sustenabilă. Întreaga companie este angrenată în acest proces și, chiar dacă nu
am atins acest obiectiv în totalitate, cu siguranță îl vom atinge.”
“În această perioadă de criză, în care lumea întreagă este măcinată de probleme legate de
sănătate, societate, mediul înconjurător și economie, ne simțim responsabili să găsim soluții
inovatoare prin care să încurajăm incluziunea, construind astfel un viitor mult mai circular.” a
declarat Martijn Hagman, CEO, Tommy Hilfiger Global și PVH Europe. „Este în natura
noastră să căutăm schimbarea pozitivă, chiar și în cele mai grele vremuri, motiv pentru care
anunțăm ambițiosul nostru program de sustenabilitate Make it possible, având 24 de
obiective de atins până în 2030. Tommy Hilfiger a început în urmă cu 10 ani să se îndreapte
în această direcție, având în palmares succesul realizării denimului printr-un proces cu un
• Make it possible se concentrează atât pe circularitate cât și pe incluziune, astfel
Tommy Hilfiger reușește să abordeze tematica sustenabilității din perspectiva
problemelor legate de mediul înconjurător dar și din punct de vedere social.
• Misiunea Make it possible este aceea de a fi producător de modă sub deviza „Nu risipi
nimic și întâmpină-i pe toți”
• Programul include 24 de obiective stabilite conform a patru piloni ce vor fi atinși până
în 2030.

impact scăzut asupra mediului, gestionarea resurselor de apă într-un mod optim, și crearea
de colecții incluzive. Make it possible este felul nostru prin care vom lucra împreună pentru a
aduce o contribuție semnificativă și de durată într-o industrie a modei de calitate.”

Make it Possible marchează cea mai recentă etapă din călătoria sustenabilității a lui Tommy
Hilfiger. Realizările cheie includ lansarea colecției Tommy Hilfiger Adaptive, dedicată
adulților și copiilor cu dizabilități, precum și Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge, un
program global care vizează susținerea firmelor mici și mijlocii a căror activitate se
concentrează pe dezvoltarea de soluții care promovează incluziunea și sustenabilitatea în
modă. Recent, Tommy Hilfiger a lansat programul People’s Place prin care promovează
susținerea minorităților – negri, persoane de culoare și indigene (BIPOC) – în cadrul modei și
a industriilor creative. Până în prezent, mai mult de 80% dintre designerii Tommy Hilfiger au
fost instruiți în strategii de proiectare circulară, iar în 2019, 72% din bumbacul utilizat la nivel
global a provenit din surse mai sustenabile. În plus, 2 milioane de bucăți de denim au fost
finisate cu un impact mai mic, reducând cantitatea de apă și energie utilizată. Fiecare
colecție sezonieră TOMMY HILFIGER include mai multe stiluri durabile, așa cum dovedesc
stilurile durabile planificate pentru primăvara 2021, care sunt cu 50% mai multe față de
primăvara 2020.
Fiind conștient că nicio companie nu poate schimba singură universul sustenabilității,
Tommy Hilfiger, ca parte a PVH Corp., și-a unit forțele cu partenerii din industrie prin
semnarea The Fashion Pact în august 2019, precum și alăturându-se Fundației Ellen
MacArthur Make Fashion Circular și inițiativelor Jeans Redesigns. În ultimii ani, Tommy
Hilfiger s-a asociat cu WWF pentru a găsi modalități de reducere a resurselor de apă folosite
în întregul proces de fabricație. Acest pas include instruirea furnizorilor și a celor din
parcurile Industriale din bazinul Taihu, China, cu privire la gestionarea resurselor de apă și
asumarea rolului de partener în calitate de brand fondator al unui nou program de
administrare a apei în bazinul Mekong, Vietnam.
Tommy Hilfiger va împărtăși în mod constant progresul călătoriei sale în universul
sustenabilității. Mai multe informații despre Make it possible pot fi găsite aici:
http://sustainability.tommy.com.

# # #

Despre SARKK SA
SARKK SA, fondată în 1998, este distribuitor exclusiv Tommy Hilfiger în România, Grecia, Cipru, Bulgaria,
Albania, Macedonia de Nord și Moldova. Produsele Tommy Hilfiger sunt prezente în magazinele TOMMY
HILFIGER, buticuri și o rețea extinsă de magazine selecționate.
De la 1 iulie 2019, Sarkk SA a fost numită distribuitor exclusiv și partener de franciză al CALVIN KLEIN în
România, Grecia, Cipru, Bulgaria, Albania și Macedonia de Nord.
SARKK S.A. a căutat întotdeauna echilibru și o creştere organică, condusă de valori CSR și de aceea este una
dintre cele mai puternice companii din piață, dezvoltându-se constant, captând atenţia celor mai exigenţi
consumatori.
Despre Tommy Hilfiger
Cu un portofoliu de brand ce include TOMMY HILFIGER și TOMMY JEANS, Tommy Hilfiger este unul dintre cele
mai recunoscute grupuri de designer de lifestyle premium din lume. Obiectivul său este proiectarea și
comercializarea de îmbrăcăminte și îmbrăcăminte sport de înaltă calitate pentru bărbați, articole de îmbrăcăminte
și îmbrăcăminte sport pentru femei, îmbrăcăminte pentru copii, colecții de denim, lenjerie (inclusiv halate,
pijamale și îmbrăcăminte de casă), încălțăminte și accesorii. Prin intermediul unor parteneri licențiați, Tommy
Hilfiger oferă produse de lifestyle precum ochelari, ceasuri, parfumuri, costume de baie, șosete, mici articole din
piele, articole de uz casnic și genți de voiaj. Linia de produse TOMMY JEANS constă în îmbrăcăminte din denim
și încălțăminte pentru bărbați și femei. Colecția este completată de o varietate mare de genți, accesorii și
parfumuri.

Leave a Comment