Giganticul britanic Mini Cooper S

Mini Cooper de ceva timp face parte din familia BMW, nu degeaba acestia l-au achizitionat pe giganticul britanic. Stiti cate masini au vandut acestia din 1959 pana in 2000 ?! Nu mai putin de 5,3 milioane de bucati, astfel devenind cea mai populara masina englezeasca.

O masina pur englezeasca, foarte multe dintre ele circuland si acum aflandu-se in posesia unor colectionari. Avand resursele si potentialul de a dezvolta Mini-ul, Bmw a facut miscarea si a achizitionat astfel nu numai brand-ul Mini, ci intreaga istorie. Nu aveau cum sa nu aiba succes, daca nu aduceau prea mari modificari caroseriei (conservatorismul ii caracterizeaza pe germani).
Mini Cooper este la fel de renumit aproape ca si Golf-ul celor de la Volkswagen. La inceput Mini-ul a fost o masina low-cost dedicata celor cu venituri mici, care doreau o masina cu consum mic, sa se miste rapid, intretinere fara prea multi bani cheltuiti dar de cand BMW a preluat fraiele afacerii, acestia au folosit materiale premium de calitate superioara, care a ridicat pretul destul de mult. La exterior Mini Cooper este un britanic dar de fapt are spirit german.

mini-cooper-s-noul model-motor24

Cu noul model Mini Cooper S, britanicii au dorit sa ii dea o noua inima vechiului model, ce ii pusesera sub capota un motor de 1.6 litri. Acum avem un 2.0 litri twin turbo ce dezvolta 192cp/280Nm, cu o acceleratie de la 0-100km/h in 6.8sec si o viteza maxima de 232km/h.
Greutatea acestuia de 1220kg o face foarte sprintena, acceleratiile sunt liniare, intr-un cuvant Mini-ul S trage bine de tot. Puteti opta pentru una dintre cele doua variante de caroserie cu 3 usi sau 5 usi (dimensiuni: L-4,005mm/ l-1,727mm/ h-1,425mm).

mini-cooper-s-noul-model-motor24

La exterior Mini Cooper S a primit o parte fata noua, binenteles faruri cu LED si grila dintre faruri stil fagure, elemente cromate din abundenta. Observam in partea inferioara doua guri de preluare a aerului si directionarea lui catre sistemul de franare cu scopul de racire a discurilor de frana. Ramane in schimb pe capota vestita gura de admisie dar care ramane falsa, folosita in continuare pentru aspectul exterior sportiv.

mini-cooper-s-noul-model-partea-fata-motor24

In partea spate acestia au marit blocurile optice, astfel parca da senzatia de robustete. Evacuarile sunt situate pe centru, esapamentul rotund din doua tevi cromate. Are un sound sportiv, metalic. BMW fiind recunoscut pentru sound-ul pe care acestia il scot din motor combinat cu evacuarea.

mini-cooper-s-noul-model-spate-motor24
 Consumul de carburant declarat de producator :
-urban 7.7 l/100km;
-extraurban 4.8 l/100km;
-mixt 5.9 l/100km;
Interiorul calitativ tipic BMW ne rasfata cu ecranul de 8.8 inch comandat de joystick-ul iDrive Mini Controller (cu touch, poti alege foarte usor pe cineva din agenda telefonica doar schitand litera cu care incepe numele ).

mini-cooper-s-noul-model-interior-motor24
Avem sistem de navigatie prin satelit, conectare USB (iti poti asculta melodiile preferate), bluethoot (poti tine mainele pe volan cand vorbesti la telefon). S-a pastrat traditia cu comenzile de pe consola centrala, butonul rosu de Start/Stop parca ar fi din vechile avioane de vanatoare. Torpedoul se deschide ingenios, printr-o singura apasare pe capac.
Ne ajuta la parcare o camera pe mersul inapoi, care afiseaza pe ecranul de 8.8 inch imaginea rezultata cu semnal acustic si vizual si ne ghideaza cu precizie. Marginea ceasului rotund de pe consola centrala, colorandu-se in diferite nuante (arata foarte bine, mai ales noaptea) in functie de comenzile pe care le executi in entertainment.
Bancheta din spate este rabatabila, astfel iti poti mari spatiul de incarcare care de altfel, este destul de mic undeva la 278 litri.
Pentru cei care sunt fani BMW, spun de Mini Cooper ca este primul bmw cu tractiunea pe fata. Toti cei 192cp se transmit la rotile din fata printr-o cutie de viteze manuala in 6 trepte dar puteti opta daca aveti buget, la o cutie automata in 6 rapoarte cu dublu ambreiaj.
Poate fi un pic cam rigida datorita suspensiei sport si ampatamentului si la trecerea peste o groapa, poate ca va veti simti destul de tare in caroserie dar pe cine intereseaza, placerea de a conduce este una la superlativ.

Autor: Popa Ciprian

Portal de anunturi auto gratuite.Pune si tu anunt cu masina ta!!!

Site: www.motor24.ro

Leave a Comment